Svar från frågestunden!



JENNY; hur hög är din häst? :)
om det är din?
Svar: Sancho är inte min egen, är bara medryttare. Dock är det bara jag som rider honom, får åka upp dit hur mycket jag vill men minst 4 dagar/vecka, men som sagt, bara medryttare ;) Han är runt 140, är skriven som C-ponny :) Liten plutt!

FRIDA; Hej! Vad roligt med en hästblogg. Har en själv, men vettefasen hur jag ska göra för att få läsare. Något tips? ;)
Svar: Har skrivit ett inlägg om detta, kika här. Finns otroligt många hästbloggar, så om man vill få mycket läsare så får man ta och hitta på något unikt, ex kom ju Dressyrmupparna på "Hot or Not". Annars gäller det att skriva intressant, lättare sagt än gjort, men om du känner att du har en stark åsikt om t.ex travhästar, skriv om det! Skriv om saker du tycker är roligt, intressant och som du kan mycket om. Varierade inlägg, mycket bilder osv. För att locka läsare är det bästa att kommentera andra bloggar, mycket! Inte bara "Fin design" utan kommentera inläggen dom skrivit, ställ frågor och få dom besöka din blogg. Du kan även använda Siimi, det kostar 10kr att använda men det är definitivt värt det. Hoppas du fick lite bra tips, hihi ;D

SOFIA; Hur började du rida? :)
Svar: Jag är osäker faktiskt, haha. Tror att jag prövade på någonstans, och sen ville jag fortsätta rida på ridskolan :) Fast det var när jag var liten, jag tog en paus när jag var runt 6-8år, men började igen när jag var 10-11år. Då var det för att min kompis ville börja på ridskolan, så jag fick hänga på. Tur det, annars hade jag säkerligen inte börjat igen ;)

Jag & mamsen, haha!


HANNA; Varför började du blogga? :)
Kram Hanna<3
Svar: Den första bloggen jag hade startade jag nog mest för att skriva av mig, den finns dock inte längre kvar (togs bort för att jag var för oaktiv), synd för det hade varit kul att kolla tillbaka. Denna bloggen startade jag i samband med att jag skaffade min systemkamera, tänkte att jag var tvungen att visa upp bilderna någonstans, och vart är bättre än en egen blogg? ;) Kram!<3

MAJA; Hur gammal är din häst?
Vilket är ditt favoritband?
Favoritfilm?
Svar: "Min" häst är 26, snart 27. Still going strong :D
Favoritband.. Jag lyssnar inte på så många band, mest artister haha. Men jag har alltid gillat Jimmy Eat World och 30 seconds to Mars. Paramore är sjukt bra också!
Favoritfilm är nog Black Beauty. Sitter och lipar mig genom HELA filmen, haha. Saw-serien är sjukt bra, Harry Potter också. Självklart Twilight-serien ;) Jag gillar lite allt möjligt, hehe.

SOFIA; Vad är hästen för ras? :)
Svar: Det är en olöst gåta, haha. Han är imp. Irland med okänd stam, men jag skulle nog gissa på connemara, kanske blandat med någon nätt ponnyras? Vad tror ni? :) My bad, haha! Han är welsh, connemara, new forest, arab och fullblod :)



SAGA; Gör du bloggdesigner? (:
Svar: Jag gör mina bloggdesigner själv, men inte till andra (händer bara i enstaka fall, när jag har tid och i så fall till folk jag känner). Gillar inte pressen när man gör till andra, att man måste bli klar osv ;)

LOVISA; frågar väl dom som är på bilden, kommer inte på några andra :P
- varför bloggar du?
- vad lyssnar du på för musik?
- vad är ditt favoritmärke på hästutrustning?
- vad gillar du mest med sancho?
Svar: - Jag bloggar för att jag gillar att skriva, och för att ingen annan vill lyssna på mitt hästprat ;) Jag har rätt dåligt minne också, så det är bra för mig att kunna gå tillbaka och läsa vad som hände för ex. ett år sedan.
- Jag lyssnar på i princip allt! En riktig allätare. Kan vara allt ifrån rock till klassiskt. Men favoriten är helt klart pop/r&b/"dunk dunk" HAHA. Favoritartisten som spelar dygnet runt nu är Rihanna, hennes nya platta är helt oslagbar :D
- Hm.. Favoritmärke.. Jag gillar väl det mesta, Schockemöhle,  Pikeur, John Whitaker, GlenGordon m.f men favoriten är helt klart ESKADRON!
- Det jag gillar mest med Sancho är att han är så himla personlig. Han är så lätt att läsa av, man ser exakt vad han tänker och tycker. Som ex när han inte får godis, haha ;)

EMMA; (politik) Är du höger eller vänster? :)
Svar; Jisses, vilken svår fråga! Jag är mitt i mellan. Eller inget alls. Jag gillar politik, och är väl ganska "engarerad" och så, men jag gillar faktiskt inget parti som sitter i riksdagen nu. Jag gillar dom i alla fall inte tillräckligt mycket för att kalla mig "moderat", "sosse" eller så. Jag kommer starta ett eget parti sen, haha ;)
Vilka lärare hatar du mest?
Svar: Vanligtvis ska man ju inte skriva ut vilka lärare man ogillar, för man ska aldrig skriva något man inte kan stå för senare och ta konsekvenserna för det. Men eftersom denna läraren inte är min lärare och jag ogillar denne väldigt, väldigt mycket (och kan stå för detta!), ser jag ingen anledning till att inte skriva ut det. Börjar på "P" och slutar på "etra". För er som inte vet vem detta är kan jag berätta att hon totalt mosat mitt intresse för svenska, innan 7:an kunde jag skriva berättelser och läsa böcker till det oändliga, men när vi fick henne som lärare blev svenskan extremt jobbig, tråkig och rent ut sagt förjävlig. Allt skulle överanalyseras, inget var disskuterbart och hennes omdömen är väldigt konstiga. Tack och lov har vi inte henne längre! Finns fler lärare jag inte gillar, men tänker inte skriva ut dom här. Får vänta med det tills vi slutat 9:an ;)
Är DU helst överdrivet smal eller tjock?
Svar: Normal, haha. Men om jag ska välja skulle det nog bli överdrivet smal, INTE för att så smalt är snyggt utan endast för att jag tror jag hade haft lättare att gå upp än att gå ner. Jag älskar att äta/småäta, så jag skulle nog gå upp rätt fort då ;) Annars är jag faktiskt nöjd med min kroppsform nu, varken för smal eller tjock :)
Tycker Rihanna har väldigt snygg kroppsform, skulle inte tacka nej till det!

Vad föredrar du, muslim eller kristen?
Svar: INGET! Ush. Jag är inte emot folk som är religösa, det är bara det att jag själv inte skulle kunna tänka mig det. Folk lägger sina liv i "Guds händer", sitter och ber istället för att lyfta på arslet och göra något åt situationen själv. Givetvis finns det positiva saker med det också, personen som tror på Gud känner sig ju aldrig ensam, och det är ju en trygghet. Kommer inte på nått mer positivt faktiskt? Dessutom säger dom emot vetenskapen, Gud skapade INTE jorden på 7 dagar osv. Det är ren fakta, det har inte hänt. Haha, rätt ska vara rätt ;)
Men om jag tvingas välja skulle det bli att vara kristen. Vi lever i ett kristet samhälle = blir enklare att vara kristen än muslim. Islam gillar jag nog snäppet mindre också, gillar inte deras kvinnosyn och dom har inte hunnit modernisera sig som kristna gjort. Man får inte heller kritisera islam eller tolka den "som man vill", vilket gör att folk blir inskränkta utan att tänka om tron är bra eller inte.
Vart vill du helst resa?
Svar: Jag vill inte resa alls.. Eller jo, om jag får åka bil. Min absolut största rädsla är att flyga, jag får hjärtklappning av att bara tänka på det. Jag har antagligen klaustrofobi (=rädd för att vara instängd). Jag klarar inte av att sitta instängd. Alltså, om jag ex. åker tåg så känner jag känslan av att vara instängd, jag kan inte gå av tåget direkt om jag skulle vilja det. Ännu värre med flyg, eftersom det är totalt omöjligt att stanna. Kan även få panikkänslor om jag sitter i ett rum där jag vet att jag inte kan gå ut, ex om det är någon föreläsning eller på bio. Jag är nog ganska bra på att hantera panikkänslorna ändå, för jag tror inte det märks om jag åker bil/kollar på bio. Men flyg är omöjligt, blir jag någonsin tvungen att flyga tänker jag ta lugnande + sömntabletter!
Oj, vad långt det blev om det, haha! Tillbaka till fråga.. OM jag skulle kunna resa vart som helst hade jag åkt till Slovenien/Österrike, är så himla vackert och härligt där!
Bilderna nedifrån är från Slovenien, har varit på båda ställena och det är sjukt vackert!

Vad tycker du är roligast att shoppa?
Svar: Allt! Hade jag haft pengar hade jag säkerligen varit en shopaholic, jag hade kunnat byta kläder flera gånger om dagen och Sancho hade haft en miljon schabrak + matchande lindor. Men nu har ju inte jag pengar i överflöd, så för det mesta blir det kläder, skor och ibland hästgrejer ;) Roligast av det är nog hästgrejer, hehe. Har faktiskt fler stalljackor än vanliga jackor..!
Skulle du kunna tänka dig att gå en linje som har med foto att göra?
Svar: Nej. Tycker det är väldigt kul att fota, MEN det är inget yrke för mig. Det är en väldig konkurrans, och det är svårt att få en stadig inkomst med det om man inte blir jävligt känd. Så det får vara en hobby för mig :)
Vem hatar du mest i desperate housewifes?
Svar: Oj.. Just nu är det nog Pauls irriterande fru, Beth tror jag hon heter. Ush.
Är du för eller emot plastikoperationer?
Svar: Det tycker jag är helt upp till varje person, vill folk operera sig så visst, låt dom göra det. Jag vet faktiskt inte om jag skulle kunna göra en plastikoperation. Om jag varit med i en olycka/eldsvåda hade jag gjort det, men skulle nog inte vilja göra fettsugning/operera näsan eller nått sånt.
Skulle du kunna tänka dig att pierca dig i tungan?
Svar: Nja, jag tror faktiskt inte det. Tycker det är snyggt och så, men det är ju väldigt ohygieniskt och antagligen gör det extremt ont!

IDA; Vad har du för kamera?
Vilka av dina bilder är du mest nöjd med?
:)
Svar: En Canon EOS 450d, har skrivit ett inlägg om min kamerautrustning här :)
Vilka svåra frågor ni stället, haha ;) Jag tror jag svarar på den sista frågan i ett separat inlägg, blir imorgon!


Postat av: sofia

Jag skulle gissa att han har lite welsh i sig också! :)

2010-11-19 @ 22:53:29
URL: http://sofiaaxh.blogg.se/
Postat av: Sara

Öööhh han är ju welsh, connemara, new forest, arab och fullblod. Tog en rasforskare fram när han kom till sverige. :) Att han är fullblod märker man på hans framben (vingliga), svansen är ju arab, typ welsh huvud och connemara resten, vet dock inte vad de fick in nf :P

2010-11-24 @ 18:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0