Vad är lagom uppdatering?

Jag går väl emot strömmen lite, och säger att mycket uppdatering inte alltid är bra. Det är många bloggar som publicerar 7-15 inlägg om dagen, folk kallar det "bra uppdatering" men jag tycker snarare att det oftast (inte alltid) är jobbigt med så pass mycket inlägg. Kvalitén på inläggen blir ofta sämre, eftersom man skriver för skrivandets skull. Man har inget vettigt att säga, men ändå skriver man liksom, "bara för att". Jag har slutat läsa många bloggar just pga detta, för mycket onödiga inlägg.

Så, vad är då lagom uppdatering enligt mig?
Det går aldrig säga, det är individuelt. En del bloggare har bara 3 intressant inlägg att skriva/dag, då tycker jag det är bättre med 3 bra inlägg, än 10 halvdana. Jag skulle aldrig kunna uppdatera mer än 5 inlägg/dag, för jag har väldigt sällan så mycket vettigt att skriva om ;) I snitt skriver jag 4 inlägg/dag, och det tycker jag är lagom, för min del. Dock tycker jag att, om man vill satsa lite på sin blogg, ska skriva minst 1 inlägg/dag.
Kort sagt, hellre få, välskrivna inlägg än många dåliga.

Sen finns det en del super-bloggare som kan skriva många, intressanta inlägg varje dag. Dressyrmupparna är ett lysande exempel, dom skriver i snitt 13 inlägg/dag. Det kan kallas bra uppdatering, eftersom dom skriver INTRESSANTA, varierade inlägg. Dom skriver aldrig "bara för att".
Håller ni med, eller tycker ni annorlunda? :)

Här får ni en bild, BARA FÖR ATT ;) hahaha

Postat av: Josäfin :>

cool bild =D

2010-12-29 @ 13:46:30
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Adina

Jag tycker som dig, dock läser jag aldrig bloggar som skriver 13 inlägg om dagen, inte ens dressyrmupparna. Jag har inte orken att läsa så många inlägg utan det får max vara 4 inlägg per dag i snitt. (dvs ibland kanske man skriver mer).

Jag brukar dock kika in på bloggar som skriver massvis med inlägg för att jag har tid, men jag orkar aldrig följa en sådan blogg dagligen och kommentera och vara aktiv på samma sätt. Att följa 15 bloggar som skriver mellan 1-4 inlägg per dag räcker för mig, då kan jag vara aktiv och kommentera :)

2010-12-29 @ 20:21:39
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0