Update om ponnyplutten!

Det har varit riktigt härligt i stallet denna veckan, så otroligt skönt att släppa alla tankar om skolan för en stund och bara fokusera på Sancho.
Igår blev det uteritt, han var pigg som fasen och på hemvägen drog han iväg ordentligt ;) Galoppen var helt underbar, han brukar ha väldigt kort och stötig galopp men nu när det är snö får han ju lyfta lite på fossingarna så det känns nästan som man sitter på Oki Doki.

Idag lät jag honom bestämma vägen, och till min förvåning svängde han åt motsatt håll han brukar välja! Kul med lite variation kanske, haha. Han var pigg även idag, men han försökte vända ganska många gånger. Travade på gärdet på hemvägen, trodde det var ganska djup snö så efter typ 20cm hoppade jag av och tänkte gå resten - men då var det ju inte alls mycket snö! Så jag hoppade upp igen och tog en galopp, han drog som FAN så det var bara att göra en volt tills han stanna.. Haha knäppis! Härligt att han är så pigg i alla fall, hellre pigg än lat häst.

Idag var han finklädd! Tråkiga mobilbilder i know, men kameran hade dött -.-'



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0