Ridlektionen.

Japp, idag var det som sagt första lektionen för terminen. Vi tog det rätt lugnt idag, hästarna är ju lite sega och så efter att ha haft semester. Jag fick i alla fall Nisse, som är väldigt speciell. Inte dum på något sätt, bara känslig. Man måste ha stöd på yttertygeln hela tiden, och flyttar man handen det minsta blir det pannkaka av alltihopa. Så man märker direkt om man gör rätt - men också om man gör fel. Mina händer var inte så stilla som jag trodde ;) Det tar ett tag innan man lär sig honom, och det är ju inget man gör på en lektion. Men jag fick honom att gå bra några gånger i alla fall. Det är väldigt stor skillnad på honom och Sancho kan man säga.. Sancho måste man vara på med skänklarna "hela tiden", och han behöver mer stöd på innertygeln (självklart på ytter också). Nisse kunde man knappt röra med skänklarna, man behövde bara tänka "öka". Han är en väldigt bra häst i alla fall, för om man gör rätt så går han rätt :)

Bild på Nisse :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0