Ingen flytt, än.

Jag och Sancho tog farväl av sommarhagen idag, men det hade vi inte behövt för det blev inställt. Anledningen till att dom skulle stå i stallet nu var att hovslagaren skulle kommit imorgon (välbehövt!) men hans bil hade gått sönder = han kunde inte komma. Lite surt, Sanchos hovar måste verkligen verkas nu, jag vågar knappt rida (även om jag kan rida, men jag är för paranoid) xD

Det blev en liten skrittrunda idag, som gick långsamt första halvan men när vi vände hemåt gick det i 100km/h.. Det är så man vet skillnaden mellan om Sancho är trött eller bara lat, man vänder tillbaka hemåt några meter och då märker man om han börjar pinna på eller inte ;) På tillbakavägen gick han i alla fall fint, han behöver lite tempo innan han kan börja jobba.

Sancho tycker sadelkammaren är jättespännande..

Postat av: Aumi

sv: hejsan :) jo jag har vart inne på att be om att rida en lektion till, för jag är 26 år ridit sen jag va 5år har egna hästar hemma i sverige, ridit på ridskola i över 15 år. det är bara en sån grej för mig att börja om från noll igen .. glömma allt jag tidigare lärt mig om att bygga upp muskler och hur man ska rida. men endå verkar dom ha ett rba koncept, deras hästar lyssnar bara på skänkeln och till slut söker dom sig ner och får med bakdelen utan att ens ta i tyglarna.och hästarna va trevliga och allt. men tror inte den stilen är något alla kan klara av.



i morgon ska jag till en anna ridskola och går en guidad visning, där är det ridskola & privatstall i samma, det är klubben som regerar tävlingsbanorna o området och som ger dig som ryttare chansen att välja inriktning på vad du vill rida, så som dressyr, hoppning eller terräng. känns redan nu som att det är något som faller mig lite mer i smaken :)

oj vilken lång och shabblig kommentar tillbaka haha sorry :D ämnet bara fick mig att tänka på hur olika alla rider och det är lite spännande :D haha

2010-08-17 @ 23:56:02
URL: http://aumi.blogg.se/
Postat av: Aumi

sv: sjukt roligt att få välja inriktning.

Jag red på Jutagården ute i skultorp, men mesta delen på skövde ryttar förening kultomten, mamma satt i styrelsen där när jag va yngre. skulle se om det fans något i tibro, bodde i tibro just inna jag flyttade till danmark. :)

2010-08-18 @ 00:55:14
URL: http://aumi.blogg.se/
Postat av: Aumi

sv: kultomten är jätte trevligt ställe, har dock inte vart är sen dom byggde nya ridhuset men deras stora fina stall är underbart. det är alltid folk där, dom har bra regler och många klubbtävlingar händer alltid något :)

2010-08-18 @ 01:07:19
URL: http://aumi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0